30. jul. 2013

30 days left in Denmark


Jeg synes efterhånden at det er et godt stykke tid siden at jeg lavede en opdatering, og der er sket en masse siden mit første indlæg.
Siden dengang er min familie blever godtkendt(Har direct placement - vil forklare nærmere længere nede), jeg var til forberedelsesmøde, jeg har været sammen med en masse af pigerne og i dag var jeg inde på den amerikanske ambassade for at ordne papirerne til mit visum.

Min værtsfamilie:
Jeg har som sagt fået 'direct placement', hvilket vil sige at jeg selv fandt familien, før de var blevet godkendt af den amerikanske organisation, World Heritage.
Min værtsfamilie bor i byen Ithaca i staten New York. Det er en universitetsby på omrking 100.000 indbyggere. Jeg skal gå på skolen Ithaca High School, hvilket har omkring 1500 elever.
Min værtsfamilie består af Britta og Brian, samt Simon på 13 og Margo på 10. De er rigtig aktive og spiser ikke kød, altså er de vegetarer. Jeg ser dette som en rigtig god udfordring og noget som jeg går imod med stort sind, da jeg gerne vil prøve så meget forskelligt som overhovedet muligt i løbet af mit udvekslingsår.
Jeg kommer til at bo tæt på skolen, så jeg kan gå derhen.

Forberedelsesmødet:
Det er nu et goooodt stykke tid siden, men det var et informationsrigt møde, og det bekræftede mig i mine tanker om at MyEducation er en utrolig professionel organisation. Det med at Marianne og Niels kunne huske hver og en, gjorde at man følte sig velkommen og rigtig godt tilrette i denne organisation.
Man fik informationer om USA, tips fra returnees, lavede nogle prøver og i det hele taget mødte andre udvekslingsstudenter.
Jeg er efter mødet blevet rigtig gode veninder med et par stykker af pigerne fra mødet, og vi har mødtes mange gange siden. Faktisk sidder jeg lige nu og skal ud af døren om lidt for at mødes med dem igen.

Visum på den amerikanske ambassade:
I dag var jeg sammen med en masse(et par stykker?) andre udvekslingsstudenter inde på den amerikanske ambassade for at få ordnet og skrevet under på visumpapirerne. Vi have gjort så MyEducation ordnede papirerne, og vi bare skulle skrive under og tage ind på ambassaden, hvilket var utrolig rart, da jeg undgik alt det forvirrende visumhurlumhej på deres hjemmeside.
Men vi mødtes inde på kontoret ved Vesterport, skrev under og tog derefter ud på ambassaden. Det tog alt i alt ca. 45 minutter at få alles visum ordnet, så det var hurtigt overstået. Jeg kan slet ikke vente til at modtage det med posten.

Afrejse og plustur:
Jeg har blandt andet fået afrejsedato, det gjorde jeg faktisk tilbage i starten af Juni. Jeg skal flyve torsdag d. 29 august sammen med nogle andre udvekslingsstudenter - indtil videre kender jeg 5-6 stk der flyver med mig. Jeg flyver direkte fra København til New York, hvilket mange ikke gør - de plejer at mellemlande i Paris.
Men når jeg er kommet til New York skal jeg på en plustur, hvilket er en lille 5 dages introduktionstur hvor jeg skal se New York, Philadelphia samt Washington. På denne tur er kun Julie og jeg de danske udvekslingsstudenter fra MyEducation, jeg ved ikke med andre danske organisationer, så sig endelig til hvis i skal. Men det er, ud fra hvad Niels fortalte, en tur som har udvekslingsstudenter fra hele verdenen, så det bliver klart spændende!
Efter den lille tur skal jeg flyve til Ithaca, hvor jeg er den 2 september. Jeg starter skole den 10 september, så jeg har omkring 2 uger til at vende mig til at snakke engelsk i min hverdag, hvilket jeg finder ret rart.

Nedtællingen er begyndt at blive mindre og mindre, og spændingen stiger dag fra dag. Overvejelser som hvad man skal give sin værtsfamilie i gave, hvad man skal pakke, hvordan det hele er derovre og om amerikanerne er så åbne som folk siger, bliver større og større. Så alt i alt kan jeg roligt sige, jeg glæder mig utrolig meget til om 30 dage, og til det fantastiske år jeg har i vente.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar